Úvod » Spoločenské vedy » Tréma (Kondáš Ondrej)
1. Tréma — pojem, zisťovanie a výskyt
1.1 Konotatívny význam pojmu tréma a strach
1.2 Zisťovanie trémy
1.2.1 Metódy použité pri našom výskume trémy
1.2.2 Výber skúmaných osôb
1.3 Výskyt trémy a strachu zo skúšania
2. Tréma a duševné stavy
2.1 Stručne o duševných stavoch
2.2 Duševné stavy žiakov a predskúškové stavy
2.3 Tréma a motivácia
3. Tréma ako forma strachu
3.1 Strach a fóbia
3.1.1 Podstata strachu a jeho teoretické vysvetľovanie
3.1.2 Školská fóbia
3.2 Tréma ako stav napätia a strachu
3.3 Činitele učenia pri vzniku a perzistenci i trémy
4. Situácie a okolnosti trémy
4.1 Situácie evokujúce trému
4.2 Všeobecne o okolnostiach, ktoré napomáhajú trému
4.3 Didaktogénne okolnosti a vzťah žiaka k učiteľovi
4.3.1 Didaktogénne okolnosti
4.3.2 Nioktoré otázky vzťahu žiaka k učiteľovi
5. Vplyv strachu a trémy na psychické funkcie, správanie a výkon
5.1 Vegetatívne a psychické príznaky trémy
5.2 Vplyv strachu a trémy na psychické funkcie a procesy
5.2.1 Vplyvy na učenie a pamäť
5.2.2 Vplyvy na myslenie a kognitivně funkcie
5.2.3 Vplyv na vnímanie, pozornosť a fantáziu
5.3 Subjektívne prežívanie trémy vo vzťahu k výkonu
6. Redukovanie trémy
6.1 Spôsoby spontánneho ovplyvňovania vlastnej trémy
6.2 Desenzitizácia strachu zo skúšok
6.3 Ďalšie metódy a postupy na redukovanie trémy
7. Psychohygiena skúšky a prevencia trémy
7.1 Hodnotenie vedomostí a prevencia trémy
7.2 Vzťah učitel — žiak ako psychohygienický činitel
7.3 Ďalšie pozitivizujúce a negativižujúce činitele
7.3.1 Didaktické činitele a zásady
7.3.2 Emocionálne a motivačné činitele
Počet strán: 200
Jazyk: slovenský
Väzba: pevná s prebalom
Stav prebalu: 4/5
Stav knižného bloku: 5/5